Klíčová informace
- Kód předmětu: SM101
- Doba trvání: 2 týdny
- Poplatek: 4245 liber
Osnova kurzů
Rozvíjení strategických možností na úrovni podniku
- Účel a SWOT analýza - příspěvek Andrewse
- Možnosti založené na životním prostředí: generické strategie - příspěvek společnosti Porter
- Strategické možnosti založené na životním prostředí: matice možností trhu
- Strategické možnosti založené na prostředí: metoda matice rozšíření
- Strategické možnosti založené na zdrojích: zobrazení založené na prostředcích
- Strategické možnosti založené na zdrojích: snížení nákladů
Rozvíjení strategických možností na úrovni společnosti
- Strategie na úrovni podniků: přínosy a náklady diverzifikace
- Firemní možnosti: stupně diverzifikace
- Firemní strategie a role centra - princip rodičovství
- Firemní strategie: rozhodnutí o diverzifikovaném portfoliu produktů společnosti
- Nástroje firemních možností: od akvizice po restrukturalizaci
Hodnocení a rozvoj strategie: Předpisový proces
- Obsah deskriptivní strategie: hodnocení podle šesti kritérií
- Strategické hodnocení: postupy a techniky
- Použití empirických důkazů a pokynů
- Klasický předepisující model strategického řízení: zkoumání procesu
Hledání strategické cesty vpřed
- Význam strategického kontextu
- Přechod na strategii založenou na přežití
- Neurčitost založená strategická cesta vpřed
- Síťově orientovaná strategická cesta vpřed
- Učtená strategická cesta vpřed
Organizační struktura, styly a problémy lidí
- Strategie před strukturou?
- Budování struktury organizace: základní principy
- Výběr způsobu řízení a kultury
- Typy organizační struktury
- Organizační struktury pro inovace
- Motivace a personální obsazení při implementaci strategie
Implementace a kontrola strategického plánu
- Povaha a omezení implementačního procesu
- Cíle, nastavení úkolů a komunikace strategie
- Přidělení zdrojů
- Informace, sledování a řízení
- Balance Scorecard: příspěvek společnosti Kaplan a Norton
- Předpisové strategické plánování
Zelená strategie a udržitelnost
- Zelená strategie a udržitelnost: hlavní témata
- Zelená strategie: environmentální analýza
- Zelená strategie: analýza zdrojů
- Zelená strategie: zúčastněné strany a organizační účel
- Zelená strategie: znalosti, technologie a inovace
- Zelená strategie: strategické možnosti a volba
- Zavádění zelených strategií
Řízení strategické změny
- Základní pojetí strategické změny
- Analýza příčin strategických změn
- Předpisové přístupy k řízení strategických změn
- Vznikající přístupy k řízení změn
- Vypracování programu strategické změny
Strategické vedení
- Co je to strategické vedení?
- Co dělá úspěšného vůdce?
- Jak se role vedení mění po čase
- Jak se vůdci vyrovnávají s mocí
- Úspěšné strategické vedení
Strategické a obchodní modely
- Co je to obchodní model?
- Určení prvků obchodního modelu
- Výhody a problémy obchodního modelu
- Strategické řízení a obchodní modely
Cílová skupina
- Vedoucí organizací, vedoucí úředníci, předsedové, členové představenstva a ředitelé.
- Vedoucí oddělení a vedoucí pracovníci
- Ti, kteří chtějí pochopit základní pojmy pro identifikaci budoucnosti svých organizací s novými výzvami a příležitostmi, které mohou vést k zásadním změnám.
- Ti, kteří chtějí zvážit nejen racionální přístup k strategickému rozhodování, ale i tvůrčí aspekty takových rozhodnutí.
- Ti, kteří chtějí pochopit hlavní zamýšlené a vznikající iniciativy, které mohou být podniknuty, včetně využití zdrojů, zvyšují výkonnost svých firem v jejich vnějším prostředí.
Výsledky učení
Po dokončení tohoto kurzu CEO budete schopni pochopit:
- Hlavní příležitosti založené na životním prostředí a zdroje založené na zdrojích a strategické možnosti vyplývající z těchto příležitostí.
- Výhody a problémy spojené s tím, že jste součástí skupiny.
- Možnosti, které vyplývají z toho, že jste součástí společnosti.
- Jak rozvíjet a rozhodovat o strategickém řízení.
- Důležitý rozdíl mezi strategickým obsahem a strategickým procesem.
- Možnosti, které jsou v souladu s účelem organizace.
- Možnosti, které jsou obzvláště vhodné pro environmentální a zdrojové podmínky, kterým organizace čelí.
- Možnosti, které vytvářejí platné předpoklady o budoucnosti, jsou proveditelné, obsahují přijatelné obchodní riziko a jsou atraktivní pro zúčastněné strany.
- Rozdíl mezi strategickým kontextem a dalšími dvěma prvky - obsahem a procesem.
- Jak vznikající strategické úvahy mění rozhodnutí.
- Hlavní rysy alternativních strategických přístupů.
- Důsledky vybraných strategií.
- Hlavní principy při navrhování struktury organizace při realizaci její strategie.
- Zvláštní úvahy, které platí při hledání inovačních strategií.
- Jak jsou správci vybráni a motivováni k provádění strategií.
- Proces implementace.
- Jak jsou stanoveny úkoly a cíle.
- Jak jsou přiděleny prostředky.
- Jak se řídí strategické plánování a jeho vliv na strategii.
- Jak je strategie řízena.
- Úloha zpracování informací a systémů.
- Hlavní prvky zelené strategie a udržitelnosti.
- Další prvky, které se podílejí na analýze zeleného strategického prostředí a na identifikaci udržitelných zdrojů a schopností.
- Jak se mění účel, když jsou přijaty zelené strategie a zásady udržitelnosti.
- Důsledky zelené strategie pro znalosti, technologie a inovace.
- Dopad zelené strategie a udržitelnosti na strategické možnosti a volbu.
- Proč lidé odolávají strategické změně.
- Hlavní principy strategické změny.
- Jak navrhnout program pro správu změn.
- Jak se mění strategické řízení.
- Hlavní prvky strategického vedení.
- Co dělá dobrý vůdce.
- Jak se role vedení mění po čase.
- Jak vůdci ovlivňují organizace a vyrovnávají se s mocí.
- Hlavní prvky úspěšného strategického vedení.
- Rozdíl mezi obchodní strategií a obchodním modelem.
- Hlavní prvky obchodního modelu.
- Jak identifikovat hlavní silné a slabé stránky obchodních modelů.
- Užitnost obchodních modelů.
Program taught in:
See 131 more programs offered by London Business Training & Consulting »
Last updated September 27, 2018
This course is
Campus based