Pearson BTEC Level 7 v rozšířeném diplomu ve strategickém managementu a vedení
The College of Central London
Klíčová informace
Umístění kampusu
London, Spojené království
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
Vyžádejte si informace
Tempo
Plný úvazek
Školné
Vyžádejte si informace
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Aug 2023
Stipendia
Prozkoumejte možnosti stipendií, které vám pomohou financovat vaše studium
Úvod
Pearson BTEC Level 7 v rozšířeném diplomu ve strategickém managementu a vedení
Vysoká škola nyní nabízí nový diplom v manažerských studiích navržený PEARSON-BTEC, největším odborným udělujícím orgánem ve Spojeném království. Toto je uznávaná (postgraduální) obchodní kvalifikace v Británii a je to odborná kvalifikace sama o sobě. Je přijímán jako cesta k MBA. V některých případech osvobození od prvního roku MBA.
Navádění a jednotky
Pearson BTEC Level 7 v rozšířeném diplomu ve strategickém managementu a vedení
Tato kvalifikace má tři základní jednotky podporované šesti specializovanými jednotkami vybranými ze široké škály dostupných jednotek specialistů. Tato kvalifikace rozšiřuje a prohlubuje manažerské dovednosti a znalosti studentů.
Jedná se o poutavý program pro vysokoškolské vzdělávání a dospělé studenty, kteří mají jasno v oblasti zaměstnání, do které chtějí vstoupit nebo do které chtějí v rámci stávajícího zaměstnání postoupit. Poskytuje také vhodnou kvalifikaci pro ty, kteří chtějí změnit kariéru nebo přejít do zaměstnání v managementu po přerušení kariéry.
Profesionální rozpoznání těla
Pokročilé odborné kvalifikace BTEC v manažerských studiích úrovně 7 byly vyvinuty s ohledem na kariérní postup a uznání profesními orgány. Je nezbytné, aby studenti získali maximální prospěch ze svého studijního programu.
Vstupní kvalifikace:
Studenti budou mít z programu pravděpodobně největší prospěch, pokud mají alespoň jednu z následujících možností:
- Zkušenosti s prací na strategické manažerské pozici
- První stupeň (např obory obchodních studií)
- Diplom BTEC HND (např. v oborech obchodních studií)
a
- Studenti musí být obvykle ve věku 21 let nebo více.
- Musí mít úroveň angličtiny ekvivalentní C1 CEFR – 6.5 IELTS s minimálně 5.0 ve všech sekcích. Zralí studenti (starší 21 let) mohou být osvobozeni od některých z výše uvedených požadavků na základě zkušeností, ale pokud angličtina není prvním jazykem, musí studenti předložit aktuální osvědčení o dosažení alespoň IELTS 6.5, jak je uvedeno výše.
STRUKTURA PROGRAMU:
Základní jednotky - existují tři základní jednotky, včetně jednotky 3: Management Research
Volitelné jednotky - existuje šestnáct jednotek, ze kterých si studenti musí vybrat šest jednotek pro BTEC Advanced Professional Diploma.
Základní jednotky
- Unit 1: Advanced Professional Development
- Jednotka 2: Řízení změn v organizacích
- Lekce 3: Manažerský výzkum - Projekt a prezentace
Specializované jednotky
- Jednotka 4: Strategické plánování a realizace
- Lekce 5: Řízení finančních principů a technik
- Jednotka 6: Plánování a rozvoj lidských zdrojů
- Unit 7: Management in the Wider Environment
- Jednotka 8: Vedení vaší organizace
- Unit 9: Culture Climate Values
- Unit 10: Management Research
- Unit 12: Supply Chain Management
- Jednotka 13: Správce kreativ
- Jednotka 14: Řízení financí pro strategické manažery
- Lekce 15: Správa virtuálních organizací
- Jednotka 16: Řízení politiky lidských zdrojů
- Unit 17: Strategic Marketing Management
- Lekce 18: Vypracování komunikační strategie
- Unit 19: Quality and Systems Management
- Lekce 1: POKROČILÝ PROFESIONÁLNÍ VÝVOJ
Popis jednotky
Tato jednotka je navržena tak, aby umožnila studentům převzít odpovědnost za své potřeby učení a rozvoje, aby splnili osobní, profesní a organizační cíle a záměry. Toho bude dosaženo analýzou současných dovedností a přípravou a implementací plánů osobního rozvoje. Tato jednotka zdůrazňuje důležitost vyhledávání zpětné vazby od ostatních pro zlepšení výkonu a neustálé přezkoumávání vzdělávacích potřeb, protože tyto dovednosti připraví studenta na budoucí náročné povinnosti a kariérní postup.
Obsah
1. Metody pro zlepšení osobních a profesních dovedností:
Profesní dovednosti: poradenství a mentoring na podporu zaměstnanců s jejich vlastními požadavky na učení a rozvoj, koučovací dovednosti, multitasking, vůdčí schopnosti, teorie vedení např. Adair; styly řízení, styly vedení, neustálý seberozvoj, aby splňovaly požadavky profesních orgánů průmyslového sektoru, vedení a předsedání schůzí, poskytování efektivních prezentací.
2. Audit osobních dovedností:
Audit dovedností: osobní profil s využitím vhodných nástrojů sebehodnocení, psychometrické testování, osobní SWOT analýza (seznam silných a slabých stránek, identifikace příležitostí ke zlepšení nebo kariérního postupu, identifikace hrozeb takového pokroku) a hodnocení podle příslušných standardů manažerských kompetencí.
3. Plán osobního rozvoje:
Plán osobního rozvoje: strategie pro vypracování plánu, důležitost mít plán – poskytnout systematický nebo strukturovaný přístup k rozhodování o tom, co je potřeba se naučit a jak plánovat, jak se to naučit; stanovení cílů pro život a plánování kariéry.
Lekce 2: ŘÍZENÍ ZMĚN V ORGANIZACÍCH
Popis jednotky
Slavný komentář Alvina Tofflera „Dnes je jen jedna konstanta a ta se mění“ byl učiněn před několika desetiletími, ale nyní se samotná změna mění rychlým tempem. S takovou změnou přichází nejistota a nejistota. Organizace, dokonce ani ve veřejném sektoru, kde byl heslem „ustálený stav“, již nemohou sedět. Všichni jsou stále více napadáni změnami. V důsledku toho mohou organizace buď pokročit, nebo zaniknout.
Obsah
1. Pozadí ke změně
Faktory: byrokracie, hierarchie, mechanistický versus organický, vědecký management, škola lidských vztahů, fordismus; věk znalostí, environmentální turbulence, plánované a vznikající změny, životní cyklus a vývoj organizace, přizpůsobení strategie a struktury, formální versus neformální organizace.
2. Systémy pro porozumění a zapojení druhých do procesu změny
Systémy: analýza stakeholderů, modelování systémů, systémy a podsystémy, modelování vstupní transformace-výstup, diagramy více příčin, faktory „tropů“, konfigurace.
3. Implementujte modely pro zajištění průběžných změn
Modely: organizační rozvoj, reengineering obchodních procesů, učící se organizace, Kaizen, zpožďování a správné dimenzování, maticové organizace, síťové organizace, adhokracie, virtuální organizace, strategie push a pull, řešení konfliktů, transformační vedení, zmocnění, kontextové plánování, nepředvídané události plánování
Jednotka 3: VÝZKUM MANAGEMENTU
- Projekt a prezentace Popis jednotky
Účelem této jednotky je poskytnout studentům příležitost integrovat veškeré učení z celého programu. Tato jednotka spolu s Unit 10: Management Research Methods uznává důležitost efektivního projektového řízení v dnešní ekonomice. Skutečnost, že na toto téma existují dvě jednotky, uznává rozsah práce, která je zapotřebí k vytvoření a realizaci zdravého projektu. Studenti si mohou vzít jednu jednotku bez druhé, ale pokud nemají zkušenosti s metodologií výzkumu, může být nutné začít s jednotkou 10, než se pustí do této jednotky.
Obsah
1. Vývoj nového produktu, služby nebo procesu
Vývoj: definování produktu, služby nebo procesu, vývoj obchodního případu, zdůvodnění případu, primární a sekundární zdroje, oficiální zdroje, tiché znalosti, životní cyklus projektu, přidaná hodnota, očekávání trhu a zákazníků, ziskové marže a zranitelnost, analýza trhu.
2. Potřebné zdroje
Zdroje: hospodárnost, efektivita a efektivita, dimenze nákladů – práce, školení a vývoj, materiály, zásoby, jejich zdroje, pronájem vybavení, ubytování nebo prostor, dodávka, přístup k finančním prostředkům, režie, administrativa, rozpočtování a cash flow, nákladové marže, zdroje a hodnocení školení a rozvoje, plánování pracovní síly, analýza nákladů a přínosů, kontingenční faktory
3. Implementace produktu, služby nebo procesu a opatření pro sledování a hodnocení úspěšnosti
Implementace: tržní nebo pilotní testování, vedení, delegování a motivace, teambuilding, členění fází, vývoj specifikací, Ganttův diagram, modelování PERT/CPA, kontrola a analýza kvality, celkové řízení kvality, řetězec kvality, grafy milníků, audit, integrace a role vyjednávání .
JEDNOTKA 4: STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ A REALIZACE
Popis jednotky
Tato jednotka spolu s Unit 11: Strategic Review uznává důležitost efektivního předpovídání a plánování v současné globální ekonomice. Organizace musí být proaktivní a jejich směřování je určeno logickou analýzou. Není vždy možné přesně vypočítat budoucí události, ale bez jakéhokoli smyslu pro vývoj je snadné ztratit konkurenceschopnost, pozici na trhu a loajalitu zákazníků. Je vhodnější začít s touto jednotkou, než se pustíte do jednotky 11.
Obsah
1. Strategie řízení
Strategie řízení: přezkoumání možností; přitažlivost pro zúčastněné strany; účast zúčastněných stran; kritéria pro posuzování možností; studie proveditelnosti; posouzení rizik; přezkoumání dalšího nedávného materiálu; analýza nákladů a přínosů; soulad s organizačními hodnotami; účinky na postavení a podíl na trhu; náklady a investice; náklady příležitosti; plánování scénářů.
2. Vize, poslání, cíle a opatření
Vize vs poslání: základní organizační hodnoty, např. etické, kulturní, environmentální, sociální a obchodní; růst, zisk, orientace na zákazníka, očekávání pracovní síly, styl řízení Cíle a opatření: SMART(ER) cíle; obchodní etika; Zvyšování povědomí; propagace osvědčených postupů; modelování rolí; zapojení zainteresovaných stran; řízení rozmanitosti; duchovní a kulturní otázky; ohledy na životní prostředí
3. Implementace strategie
Plánování: získání všeobecné organizační dohody, organizační rozvoj, časový plán implementace, přepracování obchodních procesů, řízení podle cílů, plánování akcí, hodnocení výkonu, struktura a strategické přizpůsobení, vývoj politiky, komunikačních systémů, pokynů, zaměření a přeskupení, plánování pro nepředvídané události , monitorovací a vyhodnocovací kontrolní systémy, diseminační a kaskádové procesy.
JEDNOTKA 5: ŘÍZENÍ FINANČNÍCH PRINCIPŮ A TECHNIK
Popis jednotky
Tato jednotka je první ze dvou, které poskytují studentům základy finančních principů a technik relevantních pro proces strategického řízení. V tomto oddělení se zaměřujeme na řízení nákladů pomocí postupů prognózování, oceňování a účetního výkaznictví. Hlavním cílem je poskytnout studentům nástroje a jistotu pro aplikaci, analýzu a vyhodnocení finančních informací. To zlepší jejich rozhodovací schopnosti prostřednictvím používání a ověřování prognostických technik a zvažování finančních výkazů.
Obsah
1. Prognózování
Prognózování: předpovídání nákladů, předpovědi peněžních toků, předpovědní techniky bodového grafu, časové řady, lineární regrese, předpovídání a cenové pohyby, použití indexů, omezení čísel indexů, předpovědní problémy, doporučení. Fondy: zdroje, podpůrné návrhy na získávání prostředků interně i externě, převodové poměry, vliv různých typů financování na akcionáře a vnímání trhu, výběr vhodných zdrojů finančních prostředků pro různé projekty, srovnání nákladů.
2. Techniky finančního oceňování
Investice: definice, kapitálové a příjmové výdaje, typy a interakce s rizikem, analýza citlivosti Hodnocení investice: účetní míra návratnosti; doba návratnosti a peněžní toky, diskontovaný peněžní tok - čistá současná hodnota a vnitřní výnosové procento, časová hodnota peněz a zohlednění inflace v penězích a reálné diskontní sazby, zdanění a hodnocení projektu, následný audit. Kapitálové rozpočtování veřejného sektoru: sociální a etické náklady a přínosy a využití analýzy nákladů a přínosů
3. Účetní závěrka
Výkazy: odhady a předpoklady týkající se výkazu zisků a ztrát, rozvahy a výkazu peněžních toků, použití tabulek ve finančním plánování, audity finančních zdrojů a použití balancovaných skóre - Kaplan a Norton
Finanční poměrové ukazatele: využití finančních ukazatelů interně a externě, finanční profily podniků, výpočet klíčových vztahů odrážejících likviditu podniku, efektivitu a ziskovost
JEDNOTKA 6: PLÁNOVÁNÍ A ROZVOJ LIDSKÝCH ZDROJŮ
Popis jednotky
Tato jednotka umožní studentům zaměřit se na znalosti, porozumění a dovednosti nezbytné pro plánování a rozvoj lidských zdrojů (HR) organizace. Studenti budou zkoumat roli funkce HR, analyzovat metody plánování a rozvoje HR a jak přispívají k cílům a požadavkům organizace a analyzovat zlepšení výkonu.
Obsah
1. Řízení lidských zdrojů (HRM)
Řízení lidských zdrojů: definice, charakteristika přístupu HRM, modely řízení lidských zdrojů např. kontingenční model, model nejlepší praxe, Harvard Framework, Guest, Patterson; klíčové činnosti HRM, HRM a personální management, HR poradenství Funkce lidských zdrojů (HR): role personalisty, modely rolí HR managementu např. Legge, Tyson a Fell; činnosti např. poradenství, poradenství, poskytování služeb, přesuny a outplacementy, procesy a postupy pro nadbytečnost, organizační a právní omezení, integrace do různých organizačních cílů, hodnocení funkce HR.
2. HR plánování a rozvoj
Plánování lidských zdrojů: funkce a role plánování lidských zdrojů, procesy a metody náboru a výběru, např. definování požadavků, reklamní přístupy, metody výběru, pohovory, hodnocení efektivity náborových a výběrových procesů, legislativa týkající se náboru a výběru.
3. Výkon
Výkon: výkon - metody monitorování např. hodnocení výkonu, postupy a techniky hodnocení, procesy zlepšování, řízení odměn, např. účel a metody hodnocení práce, faktory určující plat; motivace a pracovní spokojenost, strategie pro řešení nedostatečného výkonu, např. disciplinární a stížnostní řízení.
JEDNOTKA 7: MANAGEMENT V ŠIRŠÍM PROSTŘEDÍ
Popis jednotky
Nárůst informačních a komunikačních technologií, následná globalizace trhů a konkurence a potřeba respektovat dnešní rozmanitější společnost znamená, že organizace musí zajistit, aby si byly lépe vědomy širšího prostředí. Manažeři se musí mnohem více zabývat kulturními, morálními, etickými, duchovními a environmentálními dopady svých činností, aby se zajistilo, že tyto nezpůsobí konflikty v rámci jejich působnosti. Manažeři si navíc musí být vědomi aktuální a vyvíjející se národní a evropské legislativy.
Obsah
1. Širší implikace a dopady evropské a globální integrace na organizace
Evropská a globální integrace: společenská odpovědnost firem, lidská práva, firemní hodnoty, mezinárodní instituce - Světová banka, IMFR, GATT, WTO, OECD, kulturní imperialismus a hegemonie, suverenita, intenzifikace a „vzájemné pronikání“, deregulace, technologický determinismus, enmeshment a marginalizace , přímé zahraniční investice, nadnárodní a nadnárodní společnosti, jádrové a periferní ekonomiky, corporate governance.
2. Rozsah a účinky environmentální legislativy, směrnic a pokynů a procesů, které organizace potřebují přijmout Legislativa v oblasti životního prostředí: evropská legislativa, Evropský sociální fond, legislativa v oblasti mobility v zaměstnání, poskytování vzdělávání a odborné přípravy, investoři do lidí, LSEs Procesy: zelená debata, biodiverzita , degradace životního prostředí, decentralizované řízení, ekologický controlling a účetnictví, teorie ekologické modernizace, externality.
3. Sociokulturní, etické a morální problémy, které ovlivňují organizace v současném ekonomickém prostředí, aby zavedly a zavedly dobrou praxi
Sociální, kulturní, etické a morální otázky a zavádění osvědčených postupů: řízení diverzity, profilování pracovní síly, rovné příležitosti, legislativa týkající se rovných příležitostí, důstojnost na pracovišti, multikulturalismus, rasismus, obtěžování, šikana a whistleblowing, soukromí, důvěrnost, smlouvy zaměstnání a implikovaných pojmů, stereotypizace a nálepkování, politická korektnost, předsudky, etnicita, zdravotní postižení, přímá a nepřímá diskriminace, „skleněný strop“, institucionální rasismus, pozitivní akce, občanská práva, Charta občanů, morální imperativy, hodnotová rigidita, zmocnění, stres , styl řízení, vyvážený životní styl, poskytování péče o děti, standardy odborného vzdělávání a přípravy, participace pracovníků, důchodové politiky.
JEDNOTKA 8: VEDENÍ VAŠÍ ORGANIZACE
Popis jednotky
Tato jednotka dává studentům vhled do současného myšlení o vedení z pohledu organizace. V rychle se měnícím pracovním prostředí je důraz kladen spíše na studia posledních deseti let než na tradiční modely vedení. Studenti budou zvažovat rozsah kompetencí a stylů úspěšných lídrů, důležitost kontextu, ve kterém vedení existuje a jak mohou organizace plánovat, aby splnily své současné a budoucí požadavky na vedení. Přestože jednotka bere perspektivu organizace, poskytuje poznatky, které mohou přispět k rozvoji jejich vlastních vůdčích schopností u studentů. Jednotka také nabízí příležitost k rozvoji analytických dovedností a schopností dlouhodobého plánování.
Obsah
1. Současné teorie a modely vedení a jejich aplikovatelnost na různá pododdělení, organizace, odvětví a sektory Teorie, modely a styly: univerzální teorie jako Transformační vedení, Transakční vedení (Bennis, Bass), Charismatické vedení (Conger a Kanungo, Shamir, House a Arthur, 1994), Vedení úrovně 7 (Collins, 2001) Situační teorie: např. Trojrozměrná teorie vedení (Yukl, 2004)
2. Současné a budoucí požadavky
Současné a budoucí požadavky na vedení: obecné výzvy, např
3. Návrhy na rozvoj leadershipu
Návrhy na rozvoj vůdcovství: různé metody rozvoje vůdců: školicí kurzy, koučování, mentoring, vlastní univerzity společnosti, akční učení, partnerství s klíčovými akademiky, změna metodiky v programech rozvoje vůdců, rozvoj vůdců versus nábor podle potřeby; model pro hodnocení budoucích požadavků na vedení, jako je CEML Best Practice Guide for Organizations a doprovodná sada nástrojů
JEDNOTKA 9: HODNOTY KLIMATICKÉHO KLIMATU
Popis jednotky
Tato jednotka se zaměřuje na zásadní význam porozumění kultuře a klimatu v globalizovaném, různorodém a opakovaně restrukturalizovaném pracovním prostředí. Jednotka zkoumá kulturní problémy na národní a organizační úrovni a rozdíly mezi kulturou, klimatem a hodnotami. Jednotka také zkoumá, jak může manažer efektivně interagovat v různých kulturních prostředích a ovlivnit vývoj požadované organizační kultury.
Obsah
1. Národní a organizační kultury a dosahování organizačních cílů
Kultura: kultura jako sdílené hodnoty, praxe a zvyky, definice organizačních a národních kultur, kultura na vzestupných úrovních, subkultury, profesionální kultury, organizační kultura, průmyslová kultura, národní a nadnárodní kultura; modely kultury např. Trompenaarsovy implicitně-explicitní faktory, Scheinovy tři úrovně
2. Efektivní komunikace se zainteresovanými stranami
Efektivní komunikace: strategie, rozvoj sebeuvědomění vlastní a organizační kultury, výhody různorodé pracovní síly, akulturační programy, mezikulturní komunikační dovednosti.
Zúčastněné strany: zákazníci, spotřebitelé, zaměstnanci, akcionáři, vlády, komunity, obchodní partnerství a aliance – rostoucí potřeba spolupráce s lidmi z různých kulturních uskupení (včetně přesvědčení, hodnot, zvyků a jazyka)
3. Organizační hodnoty
Hodnoty: hodnoty nebo základní hodnoty jako součást organizační kultury, krize etiky v podnikání a nový důraz na hodnotové vedení – rámec pro rozvoj a podporu silných firemních základních hodnot.
Klima: jak je klima definováno, rozdíl mezi klimatem a kulturou, klíčové aspekty organizačního klimatu, např. flexibilita, odpovědnost, standardy, odměny, srozumitelnost, týmová angažovanost, dopad manažerských postupů na klima.
JEDNOTKA 10: METODY MANAGEMENTU VÝZKUMU
Popis jednotky
Tato jednotka je navržena tak, aby seznámila studenty s technikami a metodami požadovanými při provádění formálního výzkumu. Jednotka se zabývá řadou výzkumných metodologií a nabízí možnost provádět intervenční nebo akční výzkum. Studenti budou muset vytvořit návrh projektu založený na nezávislém výzkumu v oblasti profesionální obchodní praxe, která je zajímá a přispěje k jejich profesnímu rozvoji. Tam, kde je to vhodné, mohou studenti propojit výsledky této jednotky s výsledky jednotek, které se zabývají implementací projektu.
Obsah
1 Návrh výzkumu
Metodologie výzkumu: intervence, neintervence, akční výzkum Hypotéza: definice, vhodnost, dovednosti a znalosti, které je třeba získat, cíle, cíle, zadání, trvání, etické otázky.
Akční plán: zdůvodnění výzkumné otázky nebo hypotézy, data úkolů, data přezkoumání, proces monitorování/revize, strategie.
2 Výzkum
Primární: dotazníky – typ, uspořádání, distribuce, původní výzkumná data shromážděná studentem; rozhovory, výběr dotazovaných, zkreslení, ověřování dat, čas, místo, styl; rozhovory - příprava, formát, styl, nahrávání.
Sekundární: např. knihy, časopisy, vyhledávání v knihovnách, využití IT, internet, média. Kvalitativní analýza dat: interpretace přepisů a záznamů, techniky kódování, kategorizace, vztahy, trendy, procesy, využití počítačů; prezentace dat a informací.
Kvantitativní analýza dat: kódování/hodnoty, manuální/elektronické metody, specializovaný software; prezentace dat, např. Sloupcové/koláčové grafy, grafy, statistické tabulky; srovnání proměnných, trendy, prognózování.
3 Prezentovat a hodnotit
Prezentace: např. formální písemný formát, živým hlasem nebo ústní prezentací, schematické nebo grafické obrázky.
Metodika: prezentace, např. IT, audio, vizuální pomůcky, čas, tempo; doručovací kritika metod použitých ve studii, doporučení, např. využití poznatků, doporučení do budoucna, oblasti pro budoucí výzkum.
Hodnocení: plánování, cíle, zaměření, přínosy, potíže.
Kritéria: účel, úprava, formát, úspěšnost řazení, kritická analýza, diskuse o důkazech a zjištěních.
JEDNOTKA 11: STRATEGICKÝ PŘEHLED
Popis jednotky
Tato jednotka spolu s Unit 4: Strategic Planning and Implementation pomáhá studentům rozpoznat důležitost efektivního předpovídání a plánování v současné globální ekonomice. Organizace musí být proaktivní a jejich směřování je určováno logickou analýzou. Ne vždy je možné vypočítat budoucí události, ale bez jakéhokoli pocitu progrese je snadné ztratit konkurenceschopnost, pozici na trhu a loajalitu zákazníků.
Obsah
1 Krátkodobé a dlouhodobé faktory prostředí
Environmentální faktory: potřeby a očekávání skupin zákazníků, akcionářů, dodavatelů a subdodavatelů, pracovní síly a komunity jako celku, přezkoumání úspěchu a směřování konkurentů a tržního sektoru jako celku, účinky potenciálních změn, které pravděpodobně nastanou v dlouhodobějším horizontu - v politice a legislativě, v technologii, v produktovém designu, v trendech a očekáváních, využití externích průzkumů a statistik, použití vhodných nástrojů, SWOT analýza, STEEP analýza, průzkum trhu, primární a sekundární informace, stížnosti zákazníků a zpětná vazba, proveditelnost.
2 Stávající obchodní strategie, zásady a plány
Obchodní strategie: použití vhodných nástrojů – analýza hodnotového řetězce, Porterových pět sil, Bostonská matice podílu na růstu atd., interní průzkumy a statistiky, životnost produktu, strategický posun, podíl na trhu, opatření pro sledování a hodnocení, nerealizovaná a vznikající strategie, životní cyklus analýza, účinky globalizace, udržitelná konkurenční výhoda, cenové strategie, analýza zdrojů, úspory z rozsahu a rozsahu, základní dovednosti a kompetence, analýza organizační kultury, rovnováha trhu, křivky zkušeností, srovnávací analýza.
3 Možnosti strategického plánování
Strategické plánování: strategie Ansoff, vertikální, zpětná a dopředná integrace, horizontální integrace, diferenciace, vedení nákladů, vznikající Mintzbergovy strategie, vedení a diferenciace, strategická aliance, fúze, akvizice, konkurenční strategie, strategie založená na hodnotě, strategie pro nepředvídané události, mezera na trhu, segmentace trhu, přidaná hodnota, podíl na trhu.
JEDNOTKA 12: ŘÍZENÍ DODAVATELSKÉHO ŘETĚZCE
Popis jednotky
Cílem této jednotky je poskytnout porozumění strategiím, systémům, zásadám, postupům a technikám zapojeným do řízení dodavatelského řetězce. Tato jednotka pomůže studentům porozumět vývoji řízení dodavatelského řetězce a strategiím, které organizace vyvíjejí pro udržení efektivních dodavatelských vztahů. Jednotka dává studentům příležitost zhodnotit její rostoucí přínos k obchodním cílům. Jednotka také zvažuje, jak obchodní řešení elektronického dodavatelského řetězce pomáhají integrovat dodavatelský řetězec a získat tak konkurenční výhodu.
Obsah
1 Evoluce řízení dodavatelského řetězce (SCM)
Vývoj: řízení fyzické distribuce, řízení materiálů, řízení logistiky a SCM (upstream a downstream).
Koncepty: řízení poptávky a nabídky, modely push a pull, plánování podnikových zdrojů (ERP), zásobování řízené dodavatelem (VMI), efektivní reakce spotřebitelů (ECR), hodnotové řetězce, štíhlá nabídka, globální SCM, příspěvek k obchodním cílům.
2. Strategie používané k rozvoji a udržování efektivních dodavatelských vztahů
Různé typy vztahů: např. nepřátelské, rozvojové, kolaborativní a strategické aliance, rozvoj dodavatelů, e-tailing, business to business, business to spotřebitel, zprostředkování a disintermediace.
Sítě: dodavatelská sdružení, vrstvení dodavatelů, organizační sítě, personální sítě, aukce.
3. Jak webové aplikace přispívají k plné integraci dodavatelského řetězce
Jednotlivé prvky: využití intranetů a extranetů při budování hodnotových řetězců pro organizace propojené v dodavatelském řetězci, zpracování objednávek, webové EDI, sledovací systémy.
4. Systémy, zásady a procesy
Různé aplikace pro snížení nákladů a zákaznický servis: komprese času, plnění poptávky, snížení celkových nákladů na vlastnictví.
JEDNOTKA 13: KREATIVNÍ MANAŽER
Popis jednotky
Tato jednotka se zabývá kreativitou a inovací. Inovativní lidé obecně zpochybňují status quo a hledají různé možnosti, projevují zvědavost učit se a zkoušet nové věci a generovat a rozpoznávat nápaditá řešení. Inovátoři na sebe berou vypočítaná a řízená rizika, poučili se ze zkušeností a přemýšleli o zkušenostech a používají je k informování o budoucích akcích. Stanovují si náročné, ale dosažitelné cíle a pozitivně a kreativně reagují na neúspěchy. Důležité je, že předvídají pravděpodobné scénáře založené na realistické analýze trendů a vývoje a hledají a jednají na základě nových příležitostí. Inovátoři jsou nápadití a kreativní. Jednotka se snaží poskytnout studentům znalosti a dovednosti, aby byli efektivními inovátory.
Obsah
1. Současné způsoby práce a současné služby a produkty
Metody odemykání vlastní kreativity a kreativity druhých: současný a vznikající politický, ekonomický, sociální, technologický, environmentální a právní vývoj; důležitost očekávání a vnímání zákazníků a jak sledovat a vizualizovat budoucí trendy; význam konkurentů a identifikace trendů a změn v jejich chování.
2. Kreativní a inovativní řešení
Kreativní a inovativní řešení: teorie a aplikace laterálního myšlení, vidění a technik řešení problémů; teorie a využití analytických nástrojů - techniky SWOT a PESTLE; použití analýzy nákladů a přínosů; rozhodovací procesy a styly; analýzy rizik a techniky řízení rizik.
3. Případy pro inovace
Případy inovací: hlavní modely a metody pro řízení změn a jejich relativní silné a slabé stránky; vztah mezi transformační a transakční změnou; styly a chování vedení.
4. Překážky a bariéry inovací
Překážky a překážky bránící inovaci: politické, byrokratické a zdrojové bariérové techniky pro jejich řešení; řešení konfliktů; politika pracovních vztahů; teorie a praxe řízení odměn; techniky a jejich aplikace při řízení očekávání; teorie a aplikace křivky změny/výkonu.
JEDNOTKA 14: ŘÍZENÍ FINANCÍ PRO STRATEGICKÉ MANAŽERY
Popis jednotky
Tato jednotka je druhou ze dvou, které poskytují studentům základy finančních principů a technik relevantních pro proces strategického řízení. Aby studenti mohli využívat vhodné rozhodovací dovednosti ve svých vlastních organizacích, tato jednotka je povzbuzuje, aby prozkoumali povahu finančních údajů a informací založených na nákladech, dopad procesu sestavování rozpočtu na organizaci a rozvoj snižování nákladů a řídící postupy a procesy.
Obsah
1. Nákladové koncepty a jejich aplikace
Koncepty a systémy: klasifikace z hlediska objektu, funkce, produktu (služby) a chování, náklady příležitosti, zaznamenávání a analýza nákladů, kalkulace zakázky, kalkulace dávek, kalkulace procesů, kalkulace kontraktů.
Odpovědnost a kontrola: nákladová střediska, zisková střediska, investiční střediska, odpovědné řízení, plánování a metody kontroly.
2. Rozpočtový proces
Proces: význam pro management, stručné pokrytí kroků v procesu od funkčního po hlavní rozpočet, vztah ke kontrole nákladů a kvality, využití zdrojů a ziskovost, procesy podporované počítačem.
Rozpočty: typy, flexibilní a pevné rozpočty, nulové rozpočtování.
3. Snižování nákladů a řízení
Snížení nákladů: účel ve srovnání s kontrolou nákladů (standardní kalkulace a rozpočtová kontrola), hodnotová analýza a hodnotové inženýrství, potíže se zaváděním programů snižování nákladů, kvalita a hodnota, celkové řízení kvality (TQM), měření nákladů na kvalitu.
Řízení nákladů: vývoj kalkulace podle činností (ABC), využití při kalkulaci nákladů a cenové politice, sestavování rozpočtu podle činností, přednosti a omezení těchto systémů.
JEDNOTKA 15: ŘÍZENÍ VIRTUÁLNÍCH ORGANIZACÍ
Popis jednotky
Rychlý vývoj v oblasti informační komunikace a technologií v posledním zhruba desetiletí umožnil větší interakci mezi organizacemi v celosvětovém měřítku, a to nejen v oblasti obchodu a prostřednictvím nadnárodních/nadnárodních organizací, ale také prostřednictvím partnerství a společných podniků. To znamená, že se mohou a vytvářejí vazby a sítě nejen mezi vyspělejšími průmyslovými ekonomikami „západu“ a rozvíjejícími se ekonomikami „jihu“, ale po nedávných reformách také s novými tranzitivními ekonomikami. bývalého Sovětského svazu, sovětského bloku a Číny. Nárůst velikosti Evropské unie dodává tomuto růstu další rozměr a možnost outsourcovat činnosti. V důsledku toho stále více manažerů pracuje v obchodních činnostech, které již nejsou omezeny geografickými omezeními, a působí v takzvaných „virtuálních organizacích“.
Obsah
1. Kulturní rozdíly
Teorie globalizace: globalizátoři, tradicionalisté, transformátoři, řízení napříč kulturami, příležitosti a hrozby.
Kulturní hegemonie a imperialismus: národní státy a národní kultura a obchodní praxe, rozdíly mezi kulturou a etnicitou, vyhýbání se xenofobním praktikám, pozorování kulturní praxe a dopad na praxi managementu, zkoumání místního porozumění.
2. Alternativní organizační struktury a komunikační systémy
Teorie virtuální organizace: „organizace bez hranic“, organizační struktury, maticové struktury, byrokracie managementu, organické a mechanické struktury, globální struktury, vytváření sítí, reengineering obchodních procesů, organizační rozvoj, otevřené a uzavřené organizace.
3. Vhodné virtuální týmy a sítě
Virtuální týmy a sítě: budování a udržování obchodních vztahů, neformální a formální vztahy, globální síť, týmy versus skupiny, interaktivní komunikace, řeč těla, teorie rozvoje týmu, výměna informací, teorie týmových rolí, teorie vedení, styl řízení, rozhodování a přijímání .
JEDNOTKA 16: ŘÍZENÍ POLITIKY LIDSKÝCH ZDROJŮ
Popis jednotky
Tato jednotka je navržena tak, aby umožnila studentům kriticky prozkoumat zásady lidských zdrojů (HR) ve svých vlastních organizacích a porovnat je s jinými organizacemi za účelem zjištění osvědčených postupů. Studenti budou mít příležitost prozkoumat příslušnou legislativu a učinit vhodná doporučení, jak zlepšit politiku ve svém vlastním pracovním prostředí.
Obsah
1. Požadavky personální politiky
HR politika: definice HR politik ve srovnání s postupy, význam HR politik, oblasti politiky např. kvalita pracovního života, pracovní podmínky, rovnost. Typy politik: rozvoj zaměstnanců, povýšení, rovnováha mezi pracovním a soukromým životem, kvalita zaměstnanců, věk a zaměstnání, propouštění, etnický monitoring, disciplína, stížnosti, whistleblowing, šikana, kouření, obtěžování, odměňování, rovné příležitosti, zaměstnanecké vztahy, zdraví a bezpečnost .
2. Struktura a kultura
Struktura: teorie organizační struktury např. Weber, Mintzberg, Handy, různé formy struktury a designu a jejich dopad na HR, např. funkční, produktový, geografický, rozdělený, maticový; centralizace, decentralizace. Kultura: co je to organizační kultura, vzájemné vztahy mezi kulturou a dalšími aspekty organizace, např. účel a cíle, pravidla a postupy, organizační zásady; jak kultura ovlivňuje funkci HR, teoretické modely kultury např. Handy, Hofstede, Schein.
3. HR politika v dané organizaci
Vyhodnoťte: analyzujte stávající personální politiku a pokyny, prozkoumejte širokou škálu vnějších vlivů, např. pracovní legislativa, kodexy praxe, ACAS; identifikovat oblasti, které potřebují zlepšení nebo revizi, konzultovat a dohodnout se s liniovým vedením a zaměstnanci za účelem stanovení názorů na zásady.
JEDNOTKA 17: STRATEGICKÉ MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ
Popis jednotky
Tato jednotka představuje marketingovou strategii studentům, kteří nejsou profesionálními obchodníky, ale rádi by pochopili, jak podpořit proces strategického marketingu. Tato jednotka seznamuje studenty s principy marketingových strategií. Rozvíjí znalosti studentů a porozumění formulaci marketingového plánu, umožňuje jim prozkoumat současné marketingové prostředí a pomáhá jim zvážit, jak mohou všichni manažeři v organizaci přispět k dosažení marketingových cílů. Studenti se seznámí s teoretickými koncepty spojenými s marketingovou strategií a procesem marketingového plánování a jeho aplikací na různé situace na trhu.
Obsah
1. Principy plánování a rozsah nástrojů a technik
Principy: koncepce, systematický přístup, posloupnost a plánování činností, integrace činností, požadavky na zdroje, časové měřítko, monitorovací a kontrolní prvky.
Procesy: procesy strategického marketingového plánování (např. Peter Doyle, Malcolm McDonald) včetně strategické marketingové analýzy, stanovení cílů marketingové strategie, vyhodnocení možností, výběr, formulace, implementace a kontrola.
Strategický marketing: klíčové definice strategického marketingu od Chartered Institute of Marketing a klíčových autorů (např. Hugh Davidson; Peter Doyle; Filip Kotler; Malcolm McDonald), povaha strategie a marketingové vazby na podnikovou strategii (např. Michael Porter), role a význam strategického marketingu v organizaci.
Marketingová strategie: stanovení marketingových cílů a marketingové strategie, segmentace, cílení a umístění, strategie marketingových aktivit pro produkt/službu, cenotvorba, distribuce, propagace (reklama, podpora prodeje, osobní prodej, přímý marketing.
Nástroje a techniky: nástroje a techniky pro analýzu situace v organizaci, průmyslu a tržním prostředí (Porterův model pěti sil; model struktury, chování a výkonu; SWOT analýza, analýza STEEPLE, marketingový audit), techniky analýzy portfolia (např. BCG matice, model životního cyklu produktu).
2. Možnosti marketingové strategie
Možnosti: Porterovy generické strategie (zaměření, vedení nákladů a diferenciace), klíčové kompetence (G Johnson a K Scholes, G Hamel a CK Prahalad), konkurenční výhoda (H Davidson, M Porter), hodnocení investičních příležitostí (DF Abell a JS Hammond) , model General Electric, matice směrové politiky Shell.
3. Důsledky změn v marketingovém prostředí
Změny v marketingovém prostředí: přechod od prostředí nabídky k prostředí poptávky, móda trhů, mikrotrhy, rostoucí očekávání, technologické změny, konkurence, globalizace, význam služeb, komoditizace, eroze značek, nová omezení.
JEDNOTKA 18: VÝVOJ KOMUNIKAČNÍ STRATEGIE
Popis jednotky
Komunikace je klíčová pro efektivitu organizace jako základ pro udržení tempa a zajištění toho, že změny mohou nastat na všech úrovních organizace. Organizace může integrovat své různé části, aby zajistila harmonizaci pracovní síly, aby dosáhla povědomí a výkonnosti, a to prostřednictvím správy zdravých a koordinovaných komunikačních systémů. Organizace dnes potřebují plánovat své komunikační systémy, aby zajistily aktuální informace; znalosti a povědomí jsou vždy dostupné všem, kdo je potřebují.
Obsah
1. Silné a slabé stránky současných interních komunikačních procesů
Interní komunikační procesy: efektivní a efektivní, integrované a koordinované systémy, komunikační kanály a toky, vinná réva, networking, konference, informační bulletiny a firemní časopisy, videokonference, e-mail a webové stránky, roadshow, semináře, školení a hodnocení, týmové schůzky, týmové briefingy procesy, aktualizační systémy, vertikální týmy, akční sady, laterální, sestupné a vzestupné komunikační systémy.
2. Silné a slabé stránky současných procesů externí komunikace
Procesy externí komunikace: účinné a efektivní, integrované a koordinované systémy, vytváření sítí, konference, partnerství, společné podniky, zákaznická a obchodní fóra, soubory akcí, začlenění a integrace zainteresovaných stran, komunikační kanály a toky, rozvoj vztahů důvěry, vytváření synergií
3. Implementace, integrace a hodnocení strategie efektivní komunikace
Strategie pro efektivní komunikaci: komunikace jako infrastruktura, strategické cíle, strategická implementace, plánované a vznikající strategie, strategický posun, monitorování versus hodnocení, procesy zpětné vazby, nastavení a měření výsledků, plánování akcí, odsouhlasení časových plánů, analýza nákladů a přínosů, systémy zpětné vazby, kontrola smyčka.
JEDNOTKA 19: ŘÍZENÍ KVALITY A SYSTÉMŮ
Popis jednotky
Tato jednotka se zaměřuje na efektivní a efektivní strategické plánování a řízení operačních systémů s cílem zlepšit jejich efektivitu a efektivitu. Studenti porozumí návrhu a monitorování systémů a procesů a tomu, jak je lze monitorovat a zlepšovat.
Tato jednotka umožňuje studentům studovat vývoj a vývoj modelů kvality a kvality a jejich vztah k managementu. Studenti se budou moci zaměřit na důležité aspekty kvality v rámci své vlastní organizace a na zlepšování výkonnosti organizace. V důsledku studia této jednotky budou studenti schopni přispívat k obchodní dokonalosti v rámci své vlastní organizace.
Obsah
1. Strategické cíle řízení provozu
Strategické cíle: význam efektivního řízení operací; role operací; operační strategie; strategické cíle; kvalitní; načasování; spolehlivost; flexibilita; náklady; strategická rozhodnutí.
2. Vhodné systémy
Kvalita: definice, guru kvality, vývoj kvality, kvalita produktů a kvalita služeb, pět kvalitativních mezer, benchmarking, nejlepší praxe, sebehodnocení, vize, neustálé zlepšování.
Navrhování systémů: proces, cíle, systémy a operace, uspořádání a tok procesů, vliv technologie na operace a systémy, filozofie celkového managementu kvality (TQM), principy, metody a techniky. Monitorovací systémy: systémy jakosti, kruhy kvality, ISO9000/EN29000, TQM, řízení a sledování kvality.
Modely: vývoj, např. Japonský, USA, Evropan, Deming, Baldridge, Evropská nadace managementu kvality, '6 Sigma', současné zaměření, budoucí trendy.
3. Organizační výkon
Akční plán: účel, záměry/cíle, např. Konkrétní, měřitelné, dosažitelné, realistické, časově omezené (SMART), zdroje, cíle.
Iniciativy: např. prohlášení o poslání, obchodní plány, audity/kontroly kvality, standardy služeb, rozvoj lidí, zdraví a bezpečnost, energetická účinnost, hodnocení rizik, Investors in People (IiP), analýza rizik, kritická kontrolní cesta (HACCP), ISO9000, synergie zlepšování podnikání.
Přečtěte si naše recenze:
- Google: https://tinyurl.com/y8paf9gg
- Scot: https://tinyurl.com/y9p7p6sr
- Hotcourses: https://tinyurl.com/y9s6su7b/
O Škole
Otázky
Podobné kurzy
Oxford Program vedoucích strategických projektů
- Oxford, Spojené království
Diplom PG, UCAM
Základy strategie veřejného sektoru
- London, Spojené království